Thursday, 27 June 2013

Riang ria tak hengat dunia..!


Seminggu nih bos tak der kat opis u'oll. Hehehehehe, dah ala2 funfair dah opis nih. Semua kerja Merah siapkan cepat2 untuk membolehkan Merah bersuka ria tanpa sebarang gangguan. Meriah dan happening giler opis Merah minggu nih. Dah tiga hari berturut-turut Merah kidnap Alis dan Aieshah masuk ke dalam opis. Dah ala2 tadika perpaduan dah kat sini. Hari2 melukis, menyanyi, mewarna, bercerita dan bergelak ketawa. Serius, rasa sangat2 gumbira dan terhakis segala stress2 yang terkumpul dua tiga menjak nih.




Please, jangan menilai bakat seni Merah pabila melihat lukisan yang Merah lukis nih.! Merah sendiri rasa nak pengsan melihatkan kekakuan dan ketidaksenian tangan Merah apabila melukis. Patutlah masa Merah sekolah rendah dulu, Merah selalu dapat gred C atau D untuk subjek pendidikan seni. Buruk giler lukisan Merah.!! Dari dahulu sampailah sekarang, Merah tak nampak langsung peningkatan Merah di dalam bidang kesenian. Ohhhhhh, mencik2.!!!!!

Budak2 dua orang nih pulak memang excited + berbunga-bunga hati bila diberikan kertas dan colour pen. Berebut-rebut dua2 orang nih melukis bermacam-macam benda. Yang lawaknya, Alis dan Aieshah bersungguh-sungguh mengagumi lukisan Merah yang ala2 lukisan budak tak cukup umur tuh. Berkali-kali Alis dan Aieshah memuji-muji lukisan yang selayaknya ditongsampahkan. Heheheheh, budak2 kan. Walau lukisan macam dilukis dengan kaki, diorang menghargainya bersungguh-sungguh.

Dan tadi masa Merah ke kedai makan milik mummy Alis, Alis tunjukkan lukisan yang Merah lukis nih. Tiba2 rasa nak pengsan melampau-lampau bila tahu Alis lekatkan lukisan Merah tuh kat kaunter bayaran restoran. Yuppp, lukisan tuh dilekatkan dekat dinding restoran milik mummy Alis. Rasa malu giler wehhhh..! Bayangkan berapa ramai manusia dah yang melihat lukisan nih. Waaa...waaa....!

Dan sehingga ke tengah hari, Alis dan Aieshah masih stay kat opis untuk melukis. Cer tengok betapa bersungguh-sungguhnya mereka2 nih melukis.






Sorilah sebab gambar tak berapa clear. Merah snap cepat2 masa diorang sedang menyibukkan diri melukis sebenarnya. Sangatlah tekun mereka berdua itu.

Sejujurnya, Merah rasa damai dengan kehadiran Alis dan Aieshah nih. Mungkin Merah sebenarnya memang suka akan budak2 dan selesa dikelilingi budak2 nih. Kadang2 Merah kidnap Ammar dan Daniel sekali untuk masuk ke dalam opis. Masa tuh memang dah ala2 rumah hantu ler opis nih. Sana menjerit, sini menjerit, situ mengusik, sini mengusik. Sekejap2 pakat bergelak ketawa, sekejap2 pakat  menangis bila diusik dan sekejap2 pakat saling mengadu bila ada yang menonjolkan sikap yang kurang baik atau berlebih-lebihan.

Selain tuh jugak, Merah selalu guide mereka2 nih dalam menyelesaikan homework. Merah tak minta sebarang upah, cuma Merah mintak diorang ajar Merah untuk mendalami bahasa mandarin. Kadang2 rasa malu giler bila Merah tersalah sebut sesuatu perkataan. Yang paling berganda malunya bila mereka berempat saling bergabung untuk gelakkan Merah. Sungguh, dengan berada bersama-sama mereka, Merah rasakan suatu perasaan damai yang tak terucap dengan kata2.



No comments: