Tuesday, 23 July 2013

Aku ingin bebas


Sejak kebelakangan nih, ramai yang tegur.

"..Mata sembab dan bengkak.."

"..Bawah mata dah ketara nampak lebam.."

"..Selalu sangat nampak tak cukup tidur dan letih.."

Entah bagaimana untuk aku jelaskan pada mereka2 akan penyebab semua ini. Mereka2 pasti tak akan paham. Mereka2 pasti akan menyabarkan aku dengan kata2 yang mereka kira berhasil menenangkan aku. Mustahil untuk aku terus menjadi biasa dan normal seperti sediakala andai jeritan, makian dan pekikan itu masih menjadi halwa telinga aku. Segala-galanya semakin genting. Aku cuma ingin menghentikan suara2 durjana itu. Aku cuma ingin bebas dari pekikan yang menggila itu. Aku cuma ingin lari dari cacian yang acapkali melukakan sekeping hati ini.



Namun, itu adalah angan2 cuma. Suara2 itu masih ada, suara2 itu masih tega menyakiti, suara2 itu masih sedia membunuh jiwa ini dan suara2 itu makin galak untuk terus menerus menikam jantung ini. Katakan pada aku, sampai terpisah jasad dari roh kah ianya akan terhenti dan sunyi dari suara2 durjana itu?

Cukuplah, aku sudah terlalu lelah untuk bersembunyi dari realiti. Letih dan lelah untuk berpura-pura tersenyum, sedangkan jasad sedang menahan empangan mata ini dari pecah dan melimpahkan lautan duka dan derita. Aku bukanlah manusia hebat yang mampu bertahan dengan semua ini. Aku sudah terlalu tersakiti dengan semua yang terjadi sepanjang kehidupan ini. Aku ingin bebas.

Hentikan semua ini, aku ingin BEBAS..!



*Sumber : Wanita Tanpa Nama




No comments: