Wednesday, 1 July 2015

una


Aku kenal Una sewaktu aku sedang bergelut dengan macam2 benda yang aku simpan kemas di dada. Una sama seperti aku. Cikgu ganti yang sama2 bergelut dengan keadaan persekitaran sekolah yang kadang2 mengganggu gugat iman kami.

Bersama-sama Una, tercipta pelbagai impian2 yang kadangkala macam pelik dan mustahil untuk dicapai. Tapi aku tetap berani bermimpi sebab Una sentiasa ada meminjamkan telinga untuk mendengar segala omelan aku yang kebanyakannya mengarut belaka.

Una istimewa, manusia yang tak pernah menghalang mimpi2 atau angan2 manusia2 lain. Padanya, bermimpilah selagi kau ingin bermimpi kerna dengan bermimpi kau akan menukarkannya kepada realiti.!

Seketika bersama Una telah menerbitkan sayang, sayang yang aku jarang2 mampu palitkan pada mana2 insan. Sayang yang membuatkan aku terkesan pada hebatnya aturan Tuhan. Sayang yang membuatkan aku takut jika hati Una yang halus itu dicalar-calarkan oleh manusia2 hitam dan kelam.

Sangat2 sayang. Sayang kerana Allah. Bersahabat bukan kerna siapa kau pada masa dahulu atau kini, tapi bersahabat kerna ilahi.

Una yang manis,
Mungkin kau rasakan hatimu sering berbolak begitu dan begini.
Mungkin kau sendiri tak pasti akan aturan ilahi.
Mungkin juga kau sedikit ragu dan keliru akan hakikat hidup ini.

Una,
Tuhan itu ada untuk kamu.
PadaNya ada bahagia.
Bahgia yang kau cari setelah sekian lama.
Pasti ada bahgia itu. Pasti!!

Una, moga cinta Allah sentiasa memelukmu!

Sanah helwah!!



No comments: